DIETETYCZNE FRYTKI Z BATATÓW Z WEGAŃSKIM SOSEM SEROWYM

Dzisiejsza propozycja kierowana jest nie tylko do wegan, lecz także do ludzi stosujących zdrową dietę lub dbających o linię. Frytki zamiast smażone, pieczone zostaną z odrobiną oliwy i aromatycznymi przyprawami. Z kolei dip o serowym posmaku zrobimy nie używając do tego ani grama sera.
To świetna imprezowa przekąska lub podwieczorek, który pokochają Twoi goście. 

PIECZONE FRYTKI Z BATATÓW Z WEGAŃSKIM DIPEM A'LA SEROWYM

Dip bez nabiału jest także świetną alternatywą dla osób z nietolerancją laktozy. Zamiast robić bazę sosu z ziemniaka, możecie użyć zwykłego jogurtu z mleka krowiego bez laktozy lub wegańskiego jogurtu. Zachęcamy jednak do spróbowania sosu w wersji 100% roślinnej.

Potrzebujesz:

1-2 bataty
4 łyżki oliwy (np. grecka oliwa z oliwek PHILEOS)
Łyżkę świeżego lub suszonego rozmarynu 
Sól (np himalajska gruboziarnista lub kłodawska)
opcjonalnie - łyżeczka przyprawy do ziemniaków

Bataty umyj i wyszoruj szczoteczką, możesz je także obrać. Pokrój w paseczki na kształt frytek i przełóż do miski. Wlej oliwę oraz wsyp przyprawy i dokładnie wymieszaj, odstaw na 20 minut. Po tym czasie przygotuj blaszkę do pieczenia, ułóż frytki tak, by nie nachodziły na siebie. Ziemniaki piecz w 200C przez ok. 25 minut. 

WEGAŃSKI SOS A'LA SEROWY

2 ugotowane ziemniaki
1/2 lub 3/4 szklanki płatków drożdżowych nieaktywnych (to one nadają serowy posmak)
Kilka łyżek wody lub bulionu
2 ząbki czosnku
2 łyżki oliwy (np. grecka oliwa z oliwek PHILEOS)
łyżeczka papryki w proszku (wędzona lub zwykła mielona)
trochę soli  

Jak przygotować wegański sos serowy?

Ugotowane, pokrojone ziemniaki włóż do blenedera lub wysokiego naczynia, dodaj przyprawy, olej i bulion lub wodę. Całość dokładnie zmiksuj.

Zachęcamy do eksperymentowania z przyprawami - możecie dodać do sosu rozmaryn, tymianek, kurkumę czy kumin. 

Kategorie